Leveringsbetingelser Danmark

Hair4all leverer i Danmark, Sverige, Norge, Færøerne og Grønland. Vi kan desuden levere til andre europæiske lande på forespørgsel. 
 
LEVERINGSBETINGELSER DANMARK

Ved valg af GLS Pakkeshop eller GLS arbejdsplads: Gratis fragt i hele Danmark ved køb over kr. 500 – ellers KUN kr. 39,00.

Hair4all har forhandlet sig frem til en lav pris på forsendelse af pakker hos GLS. Heldigvis, da det ellers er meget dyrt at sende pakker. For at holde prisen nede, så har vi valgt at benytte os af GLS Pakkeshops, hvor du  vælger at afhente din pakke et sted i nærheden af  hvor du bor eller arbejder. Dette er den billigste løsning for dig og os. Vi afholder desuden noget af omkostningen selv op til køb for kr. 500.
Køber du for mere end kr. 500 og vælger forsendelse til GLS Pakkeshop eller med GLS til arbejdsplads, så sender vi FRAGTFRIT!!

Levering med GLS eller Post Nord
Vi har valgt GLS som primær leveringsmetode, da der nu findes GLS Pakkeshops fordelt udover hele landet. Det vil altid være en eller flere GLS Pakkeshops i din nærhed. Alternativt, hvis det passer dig bedre, kan du vælge din firmaadresse, og få pakken leveret til din arbejdsplads (NB: husk at udfylde med korrekt firmaadresse).
Du kan nu også vælge mellem både PostNord og GLS forsendelse til din private adresse!
Forsendelse med GLS til privat adresse koster lidt mere, kr. 55,00 for pakker helt op til 10kg. Køber du for mere end kr. 800 er fragten gratis. NB: Vær dog opmærksom på, at GLS leverer mellem kl. 7-16. Er du ikke hjemme, vil GLS tage din pakke med til nærmeste GLS pakkeshop og du får en info om dette i din postkasse. Det er dog muligt at give GLS fuldmagt til at levere uden du selv er tilstede. Efter levering overgår ansvar for pakken til dig.

Forsendelse med PostNord til privat adresse koster kr. 95,00 uanset købets størrelse. Dog vil pakker med vægt over 2 kg koste lidt ekstra, her er fragtbeløb kr. 110. Du skal være opmærksom på, du enten skal være tilstede når PostNord ankommer - eller have en aftale mht. placering, da du ellers vil måtte hente på nærmeste posthus bagefter.

Vælger du GLS som fragtmetode vil systemet, hvis der ikke er påført en arbejdspladsadresse, altid automatisk vælge den GLS Pakkeshop som ligge tættest på din private adresse.

Vedr. levering til Firmaadresse
Du kan som nævnt få din pakke leveret direkte til din firmaadresse/arbejdsplads. Med firmaadresse menes også offentlig arbejdsplads, skole mv. Fordelen ved levering til firmaadresse er, at der som regel er nogen til at tage imod pakken, og du slipper derfor selv for at hente din pakke i en GLS Pakkeshop efter arbejde. Levering til firmaadresse sker kl. 8 - 16 på alle hverdage. Er der ingen til stede ved aflevering, vil GLS efterlade en seddel med pakkenummer og kontaktoplysninger til GLS, så du kan aftale et nyt afleveringstidspunkt.
Bestil dine varer inden kl. 13.00 og vi vil næsten altid kunne levere til dig første hverdag derefter. HUSK at skrive dit navn som ATT så du får besked når pakken er ankommet.

Vedr. levering til en GLS Pakkeshop
Hvis du vil kunne hente din pakke når det passer dig, og et sted i nærheden af din adresse, er GLS Pakkeshop perfekt! Når du har udfyldt din bestilling og ligeledes udfyldt dine kontaktinformationer, så vil du kunne vælge mellem 5 steder i nærheden af det postnummer du har. Når du vælger det sted som er mest passende for dig, vil din pakke leveres til denne pakkeshop. GLS har over 400 pakkeshops fordelt i Danmark såsom tankstationer, supermarkeder og mange flere. Mange af stederne holder åbent helt frem til kl 22, en stor fordel for dig.
Hvis du ikke ønsker at bruge GLS Pakkeshop, så skal du vælge en Firmaadresse (se ovenfor).

Afhentning i Odense
Du kan evt. selv hente din vare hos os i Odense, men kun ved forudgående aftale pr mail eller telefon. 
Ønsker du selv at afhente, bestiller du som om pakken skal afhentes på en GLS Pakkeshop. Husk at notere du afhenter pakken. En evt. fragt vil blive fratrukket hos os inden vi trækker beløbet fra din konto.

Hvad er proceduren efter min bestilling?
Ved bestilling modtager du med det samme en ordrebekræftelse via e-mail. Sker dette ikke umiddelbart, tjek om mailen kan have gået i dit spam filter. Alternativt kan du have skrevet forkert mailadresse.
Hvis du har indtastet dit korrekte mobilnummer og mailadresse under bestillingen, modtager du en SMS og en mail, når pakken kan afhentes i den valgte GLS Pakkeshop. Fordelen ved GLS Pakkeshop er, at de har længere åbningstider end posthuset, så du kan hente pakken når det passer dig indenfor åbningstiden på det valgte sted.

Leveringstid
Hvis du afgiver din bestilling inden kl. 13 på hverdage, pakker vi din ordre og sender med GLS som regel allerede samme dag. Dette betyder, at du i de fleste tilfælde har din pakke dagen efter (ingen udlevering lørdag/søndag). Bestiller du mellem fredag kl. 13 og mandag kl 13 vil din pakke som regel sendes fra os mandag. Der kan en sjælden gang i mellem være leveringstid på 2-4 dage, hvilket oftest skyldes ferieafvikling hos os, bl.a. i påskeugen og sommerperioden, hvor vi ikke altid har bemanding hver dag.

Manglende afhentning af pakke i GLS Pakkeshop
Det er dit ansvar, at afhente din pakke i den valgte GLS Pakkeshop inden liggetidens udløb. Dette fremgår af ordrebekræftelsen. Skulle du undlade, uanset hvilken årsag, at afhente din pakke inden afhentningsfristens udløb, vil pakken automatisk blive sendt i retur til os. Dette er IKKE at anse som en fortrydelse iht. den gældende fortrydelsesret. Din pakke, som er betalt, vil så blive liggende hos os i indtil 6 måneder eller til den er afhentet ved personlig fremmøde. Ønskes pakken tilsendt på nyt, vil dette koste kr. 79,50 i samlet fragt, uanset om der er betalt fragt eller ej ved første udsendelse.Der bliver i givet fald sendt nyt betalingslink til betaling af fragt inden pakken sendes herfra igen med det oprindelige indhold. Efter 6 måneder anses købet som hævet uden yderligere refusion/tilbagebetaling.

Reklamation
Vi giver efter Købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indtil 24 måneder efter du har modtaget varen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstanteret manglen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode Hair4all har stillet dig i udsigt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Du har som kunde ret til at få tilsendt en ny vare, ophæve købet eller få et passende afslag på den vare der reklameres over. Dette forudsætter dog, at reklamationen er berettiget. Når du ønsker at reklamere over et produkt skal reklamationen ske til Hair4all, Faaborgvej 245, 5250 Odense SV, info@hair4all.dk eller tlf. 3046 1880.

NB: Evt. retur af varer skal ske til:
Hair4all
Faaborgvej 245
5250 Odense SV
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger (kun ved berettiget reklamation).
 
Fortrydelsesret
Hair4all yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentlig samme stand og mængde som du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Meddelelsen om, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare eller HER.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Du bærer selv risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Af hygiejnemæssige årsager må forseglinger på cremer el.lign. ikke brydes.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Hair4all
Faaborgvej 245
5250 Odense SV

 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Der er desuden muligt at aflevere varen personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Ved utilfredshed over den behandling du har fået, kan du klage til Forbrugerklagenævnet på telefon 4171 5000 (Hverdage 9-16) eller mail kfst@kfst.dk
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand, når du sender den tilbage:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste for for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Ved kun en delvis fortrydelse, hvor enkelte produkter/varer ønskes beholdt, vil refusion af betaling kun inkludere varer og ikke evt. leveringsomkostninger. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommisionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@hair4all.dk.

 

Pris og betaling
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via:
Dankort / Visa / Visa Electron / Mastercard / JCB / American Express.
Der tages ikke gebyr ved betaling på hair4all.dk.
 
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra hair4all.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
 
Alle priser i Hair4all er i DKK og er inkl. moms. Priserne er dagspriser.
Der er intet minstekøb ved levering i Danmark, fragt tilkommer dog ved ordre under kr. 500,-
Vi tager forbehold om levering ved oplagte prisfejl på en vare.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på hair4all.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
 
Personoplysningerne registreres hos HARTOKE TRADING ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
 
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
 
Direktøren og de ansatte hos HARTOKE TRADING ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
 
Den dataansvarlige på hair4all.dk er HARTOKE TRADING ApS.
 
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
 
Oplysninger afgivet til hair4all.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
 
Som registreret hos HARTOKE TRADING ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til HARTOKE TRADING ApS via e-mail info@hair4all.dk.
 
Cookies
På hair4all.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
 
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
 
 
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på hair4all.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
 
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere hair4all.dk.